Poradíme vám, jak byste se měla obléct na pracovní pohovor

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Pracovní pohovor je pro spoustu lidí velmi stresujícím zážitkem. A není divu – jdete do neznámého prostředí, kde jsou neznámí lidé, které je třeba zaujmout. Přičemž kolikrát ani nevíte, na co všechno se vás budou ptát. Protože, jak je známo, někteří personalisté mají zvláštní smysl pro humor. Čím však můžete zapůsobit vždy, je svůj vzhled. A proto vám dnes řekneme, jak se obléct na pohovor a udělat dobrý dojem.

V současnosti je volnost v oblékání mnohem větší, než jak tomu bylo v dřívějších letech. Zatímco dříve ženy chodily v klasických kostýmcích a muži v obleku, dnes již tyto kousky určené pouze na pracovní pohovory (protože jinam je nevynosíte) mít ve svém šatníku nepotřebujete. Přesto se může stát, že situaci kolem svého pohovoru neodhadnete a přijdete oblečeni nevhodně. Jak se tomu vyhnout?

Oblečení přizpůsobte kultuře firmy

Před tím, než na pohovor do firmy vyrazíte, měli byste si o ní nastudovat co nejvíc informací. U pohovoru to pro vás bude znamenat velkou výhodu, než kdybyste o místu, kam se hlásíte, nevěděli vůbec nic. Snažte se zjistit, jaká kultura a atmosféra v této firmě panují. Jiné oblečení zvolíte do veřejné instituce, do banky nebo do marketingové agentury. Nemluvě o rozdílu, když se hlásíte na manažerskou nebo nemanažerskou pozici.

U oblečení, které si na pohovor oblečete, rozhoduje také to, abyste se v něm cítili pohodlně – mělo by být slušné, formální, ale současně by mělo vyjadřovat vaši osobnost. I proto jsme pro vás připravili návod na to, co byste si měli vzít na sebe podle stupně formálnosti. V následujích odstavcích zjistíte, jak se obléct na pohovor podle pozice, na kterou se hlásíte.

Zdroj: Freepik.com

Dress code: Business formal

  • Hodí se na pozice: ředitel, vedoucí pozice ve společnosti, manažerské pozice ve veřejných a finančních institucích
  • Oblečte si: kostým, pouzdrové šaty, halenku a pouzdrovou sukni, uzavřené lodičky, vkusné doplňky. Ideální jsou pastelové nebo tmavé barvy.

Dress code: Business casual

  • Hodí se na pozice: specialistů ve veřejných a finančních institucích, korporacích; úřednické pozice, asistentky, obchod, školství, shared services společnosti
  • Oblečte si: kostým, pouzdrové šaty, sukni, blůzu, košili, sako, svetr, trenčkot, uzavřené lodičky, vkusné doplňky. Ideální je černá a bílá barva, případně doplnit pastelovými tóny, tlumenými barvami či decentními vzory.

Dress code: Smart casual

  • Hodí se na pozice: zákaznická podpora, specialisté ve společnostech, novináři, pracovníci v PR, reklamních a digitálních agenturách; kreativní pozice
  • Oblečte si: šaty, sukně, blůzu, tričko, tuniku, tmavé kalhoty, vkusné barvy i vzory. Zde nejsou stanovena žádná pravidla, přesto musíte být oblečeni slušně. Šperky volte klidně výraznější, obuv může být ve formě lodiček, mokasín i balerín.

Čemu se musíte vyhnout

Na pracovní pohovor nikdy nevyrážejte ve vyzývavém a průsvitném oblečení, vhodný není ani hluboký výstřih či příliš krátká sukně. Faux pas jsou také roztrhané džíny, kraťasy, otevřené sandály a tílko. Trička volte bez nápisů a obrázků. Upravte si nehty, umyjte si vlasy a vyhněte se příliš výraznému make-upu.

Tip: Přemýšlíte o práci na volné noze? Poradíme vám jak začít.

Jak chodíte na pracovní pohovor oblečeni vy? Podělte se s námi o svoje zkušenosti.

Sdílet na Facebooku

Arganový olej

Reklama