Tipy na potraviny, které nám při hubnutí pomáhají a které nám při hubnutí škodí

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Pokud chcete efektivně zhubnout, je důležité stanovit si jasné cíle a právě v tom vám může pomoci dobře sestavený jídelníček. Jaká jídla při dietě s chutí konzumovat? A kterých je lepší se naopak zcela vyvarovat? Povíme si v následujícím článku.

Agávový sirup

Tento sirup se v posledních letech těší velké oblibě, mělo by se jednat o zdravější náhradu klasického cukru. To je však omyl, agávový sirup je vysoce rafinovaný produkt, který obsahuje extrémně vysoký podíl fruktózy. Nektar z agáve má v sobě mnohem více cukru než jiná sladidla, z potravin vhodných při hubnutí ho tedy můžete vyřadit.

Celer

Řadí se mezi zdravé potraviny s mnoha pozitivními přínosy pro lidský organismus. Je zdrojem antioxidantů, obsahuje mnoho vitamínů, má protizánětlivé účinky a perfektně pomáhá při hubnutí. Funguje proti zácpě, snižuje cholesterol a celerová šťáva chrání ledviny i žlučník před tvorbou kamenů. 

Celer můžete konzumovat syrový, v zeleninových salátech, jako přílohu k masu nebo součást vývaru. Velmi populární jsou také celerové chipsy, které slouží jako zdravější varianta klasických brambůrků.

Alkohol

Pokud si občas dopřejete sklenku či dvě kvalitního alkoholu, nebude to mít na váš organismus žádný negativní vliv. Problém přichází v nadměrném požití alkoholu, kdy se následně v játrech mění na oxid uhličitý a vodu. 

Přeměňuje se na tuky a zpomaluje metabolismus, jelikož se tělo zabývá pouze jeho odbouráváním. Po konzumaci alkoholu vás následující den provází tzv. kocovina, a vy tak nejste schopni normálně fungovat, nehledě na to, že trpí vaše játra, střeva i srdce. Alkohol si tedy raději odpusťte nebo si ho dopřejte v menším množství.

Rajčata

Zelenina, která je bohatá na potřebné živiny, vitamíny a minerály, je při hubnutí skvělou volbou. Dodává tělu vlákninu, obsahuje velké množství vody, málo kalorií a zasytí člověka na delší dobu. Co víc si přát?

Ochucené mléčné výrobky

Některé mléčné výrobky, převážně jogurty, obsahují mnoho přidaného cukru, zahušťovadel, škrobu a dalších látek. Kontrolujte si proto vždy při výběru potravin složení jednotlivých výrobků, aby se vám do těla nedostávaly zbytečné konzervanty a ostatní sladidla.

Luštěniny

Jsou velmi vydatným jídlem, které zasytí na dlouhou dobu, mají nízký obsah tuku a glykemický index. Obsahují také mnoho vlákniny, bílkovin a sacharidů, proto byste je do svého jídelníčku měli rozhodně zařadit.

Sdílet na Facebooku

Arganový olej

Reklama