Hubnete? Známe 4 druhy zeleniny, po které nepřiberete

Zdroj: Freepik.com

Gynex

Reklama

Potřebujete snížit svou hmotnost? Pak pro vás máme dobrou zprávu. Existuje mnoho potravin, které vás zasytí – a přitom obsahují minimum kalorií. A dnes vám představíme čtyři druhy zeleniny, kterou můžete jíst bez toho, abyste se báli narůstajících hodnot na vaší váze. 

Podstata hubnutí je jednoduchá – stačí přijímat méně kalorií, než kolik vydáte. Realita je ovšem složitější. A u velkého množství žen to znamená nikdy nekončící kolotoč radikálních diet, které znamenají ještě větší jo-jo efekt. Hubnout přitom můžete i bez toho, abyste umírali hlady.

Některé druhy ovoce a zeleniny obsahují minimum kalorií, takže si je můžete dopřávat téměř bez omezení. I zde ale platí – všeho s mírou. Pokud chcete jíst s minimem kalorií, dávejte si pozor na smoothie. V nich je zelenina smíchána s ovocem a tekutá forma láká k tomu, že vypijete více. A některé druhy ovoce obsahují spoustu cukru.

Cuketa

Cuketa je úžasná zelenina, která je velmi variabilní. Jistě ji znáte jako nízkokalorickou přílohu k masu při grilování, případně jako součást nákypu nebo bramboráků. Využít ji ale můžete i jako součást dezertu. Upečte si cuketový perník, přidejte ji do ovesné kaše nebo lívanců. Cuketa má neutrální chuť, proto ji můžete přidat takřka kamkoliv. Zasytí vás, ale nepřiberete po ní.

Ve sto gramech cukety najdete pouze 18 kalorií.

Listová zelenina

Jen si to představte – lehce podušený listový špenát se může stát skvělou přílohou k masu. Čerstvý ho můžete přidat do vynikajícího salátu. Právě v salátech dobře funguje například rukola. Ve sto gramech rukoly najdete pouze 24 kalorií.

Květák

Když se oprostíte od klasiky v podobě smaženého květáku a uděláte si z něj placičky nebo květákovou rýži, nejenže si pochutnáte, ale ani nepřiberete. Věděli jste, že ve sto gramech květáku najdete pouze 27 kalorií?

Brokolice

Brokolici si můžete představit jako sestřenici květáku. Ačkoliv se velké oblibě netěší, i ji si můžete udělat tak, aby vám chutnala. Zapomeňte na rozvařenou a nehezkou brokolici ze školní jídelny. Udělejte si z ní vynikající krém, přidejte ji k zapékaným bramborům, k vajíčkům nebo do nákypu. Nebo si z ní udělejte placičky. Ve sto gramech brokolice najdete pouze 38 kalorií.

Která nízkokalorická zelenina je vaše oblíbená?

Sdílet na Facebooku

Arganový olej

Reklama